سیستم خنثی سازی آب و نحوه عملکرد آن

ph آب
ph آب
Spread the love
Rate this post

سیستم خنثی سازی آب

به زبان ساده، سیستم خنثی سازی آب وسیله یا وسیله ای است که می تواند pH آب را افزایش دهد تا اطمینان حاصل شود که به حد قابل قبولی می رسد. این می تواند با استفاده دستی یا از طریق تزریق مواد شیمیایی باشد. مواد شیمیایی مهم هستند زیرا به جلوگیری از لکه های معدنی و بوی بد آب کمک می کنند.

آیا سیستم نرم کننده آب با سیستم خنثی سازی آب متفاوت است؟

بله، سیستم خنثی سازی آب با سیستم نرم کننده آب متفاوت است. سیستم خنثی سازی آب باید قبل از نرم کننده آب استفاده شود.

نحوه عملکرد سیستم های خنثی سازی آب و درک pH

اصطلاح pH اغلب برای توصیف کیفیت آب آشامیدنی استفاده می شود. اما بسیاری از مردم نمی دانند که واقعا چیست. به زبان ساده. pH اندازه گیری ذرات باردار موجود در یک ماده است. این به آشکار شدن درجه قلیایی یا اسیدی یک ماده کمک می کند. مقیاس pH از 0 تا 14 متغیر است.

وقتی PH آب کمتر از 7 باشد، اسیدی است. بسیاری از مواد اسیدی مانند اسید باتری دارای pH 0 هستند. در مقابل، آب قلیایی یا بازی دارای PH 8 یا بالاتر است. برخی از مواد بسیار قلیایی، مانند لیمو، می توانند PH 14 داشته باشند.

هنگامی که آب خالص است، PH آن هفت است و به دلیل اینکه نه بازی است و نه اسیدی، به عنوان خنثی طبقه بندی می شود.

همانطور که توسط آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده یا EPA توصیه می شود، تامین کنندگان آب آشامیدنی شهری باید آب را در pH 6.5-8.5 نگه دارند. شایان ذکر است که اگرچه EPA مسئول نظارت بر کیفیت آب آشامیدنی عمومی در سراسر ایالات متحده است، pH کیفیتی نیست که تحت مقررات EPA قرار گیرد.

سیستم خنثی سازی اسید آب
سیستم خنثی سازی اسید آب

PH ناامن چیست؟

pH آب شیرین در نقاط مختلف جهان متفاوت است. این امر به عوامل بسیاری مانند فرآیندهای طبیعی، فعالیت های انسانی و الگوهای آب و هوایی بستگی دارد. هنگامی که PH بسیار پایین یا زیاد است، ممکن است به دلیل آلودگی فلزات سنگین باشد.

آب قلیایی که در محدوده 6.5-8.5 نیست معمولاً ناامن است. هنگامی که آب بسیار قلیایی است، می تواند طعم یا بوی نامطبوعی داشته باشد. ممکن است به دستگاه ها یا لوله های آب آسیب برساند.

آب اسیدی با pH کمتر از 6.5 احتمال بیشتری دارد که دارای آلاینده های آب باشد، بنابراین نوشیدن آن بی خطر است. می تواند منجر به خوردگی لوله های فلزی شود.

انواع مختلف آب و سطوح pH

pH آب لوله کشی بسیار متفاوت است. معمولاً حدود 7.5 است. PH آب دستگاه تقطیر بین 5 تا 7 و PH آب دریا حدود 8 است. به همین ترتیب PH آب بطری معمولی بین 6.5-7.5 و pH آب بطری با برچسب قلیایی بین 8 تا 9 است. PH اسید باران کم است، حدود 5.5-5.5.

آب قلیایی و محبوبیت روزافزون آن

در زمان های اخیر، آب قلیایی بین بسیاری از مردم محبوب شده است. بسیاری از مردم فکر می کنند که نوشیدن آب قلیایی با pH 8 تا 9 می تواند به بهبود سلامت کمک کند. برخی حتی معتقدند که می تواند به کاهش روند پیری کمک کند و حتی به کاهش احتمال بیماری های مزمن جدی مانند سرطان کمک کند.

با این حال، شواهد علمی کمی برای همه این ادعاها که توسط مصرف کنندگان و فروشندگان آب قلیایی مطرح می شود وجود ندارد.

چندین مطالعه نشان داده اند که آب قلیایی ممکن است برای سلامت افراد با شرایط خاص مانند:

  • فشار خون بالا
  • دیابت
  • رفلکس اسید
  • کلسترول بالا
  • کم آبی ناشی از ورزش

باز هم، تحقیقات بیشتری برای تأیید همان مورد نیاز است.

آیا آزمایش pH در خانه امکان پذیر است؟

به طور معمول، تامین کنندگان آب شهری وظیفه دارند اطمینان حاصل کنند که آبی که به خانه شما می رسد دارای PH حدود 7 است. آنها تعدادی آزمایش را برای اطمینان از همین موضوع انجام می دهند، بنابراین نیازی به آزمایش pH در خانه نیست. . با این حال، اگر متوجه شدید که شیرها و لوله‌های شما قرمز، آبی یا سفید زنگ زده هستند، شاید لازم باشد دلیل آن را بیابید.

به طور معمول، این تغییر رنگ ناشی از خوردگی ناشی از آب اسیدی است. ممکن است برای بررسی وضعیت لوله ها به یک لوله کش حرفه ای نیاز باشد.

اگر تغییر رنگ به دلیل سطح pH ناایمن است یا متوجه شدید که آب نیز تغییر رنگ داده است، می توانید pH آب آشامیدنی خود را در خانه آزمایش کنید. بسیار ارزان خواهد بود زیرا به یک کیت تست خانگی نیاز دارید. می توانید یک خوب بخرید و دستورالعمل ها را دنبال کنید.

اکثر این تسترها تست کننده کیفیت آب هستند. برای انجام آزمایش با این خودکارها می توانید خودکار را در نمونه آب آشامیدنی خود فرو کنید و در عرض چند ثانیه به نتایج دقیق خواهید رسید. اگر نتایج آزمایش نشان دهد که آب در محدوده 6.5-8.5 است، می توانید آرام باشید. در غیر این صورت، می توانید یک خنثی کننده آب بخرید یا با تامین کننده آب محلی خود صحبت کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *